دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 ارديبهشت 1395 - 13:33

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع): ایران در مبارزه با تروریسم نقشی محوری دارد

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) نقش ایران در مبارزه با جریان تکفیری و تروریسم را نقشی محوری توصیف کرد.
کد خبر : 81115

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام محمدحسن اختری در ارزیابی از نقش ایران در مبارزه با جریان تکفیری اظهار کرد: می‌توان گفت که نقش ایران در این زمینه نقشی محوری است و این کشور نقش بسیار تأثیرگذاری در اصل ضرورت مقابله با این حرکت تکفیری دارد. برگزاری همایش‌ها، نگارش کتاب‌ها و حمایت از جریان‌ها برای مقابله با تکفیری‌ها نشان می‌دهد جمهوری اسلامی ایران آنچه را که توانسته، در این زمینه انجام داده است ولی جمهوری اسلامی ایران به عنوان نظام و حکومت در این مسئله تنهاست و اگر دیگر کشورها در امر مقابله با تروریسم به آن می‌پیوستند، این امر سریع‌تر و بهتر به نتیجه می‌رسید.


وی در پاسخ به این سؤال که «آیا بهتر نبود ایران هم همانند عربستان خود ائتلافی در این باره تشکیل دهد»، گفت: جایگاه ایران از دو جهت تفاوت دارد. یکی اینکه ما خودمان معتقدیم و ایمان به باورهای‌مان بر اساس ارزش‌های خودمان است در حالی که بسیاری از این کشورها بر ارزش‌هایی که ما به آن اعتقاد داریم و فرهنگی که ما به آن ایمان داریم، پایبند نیستند و از این‌رو به سادگی در کنار ما قرار نمی‌گیرند.


دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: دوم عامل این است که عربستان کشورهای عضو ائتلاف خود را با پول تطمیع می‌کند و آن‌ها را در کنار خود قرار می‌دهد و سوم این‌که عضویت کشورها در این ائتلاف به‌خاطر عربستان نیست بلکه به‌خاطر آمریکا، انگلیس و هم‌پیمانان آن‌هاست که کشورهایی را که در اکثر آن‌ها نفوذ دارند،‌ به ائتلاف می‌کشانند و به واسطه دشمنی‌ای که با ما دارند، مانع از آن می‌شوند که این کشورها به ما بپیوندند و حتی بسیاری از این کشورها از این که در کنار ما باشند، می‌ترسند.


اختری اقدام ایران در طرح پرونده‌های مربوط به ترور در مجامع بین‌المللی را «ناکافی» عنوان کرد و افزود: در این باره کافی عمل نکردیم ولی خب در حد خودمان اقدام کرده‌ایم. البته هنوز به نتایجی که می‌بایست برسیم، نرسیدیم خصوصاً در برابر منافقین که بزرگترین و بیشترین ضربه را به ما وارد کرده‌اند. هنوز هم برخی از کشورها از آن‌ها حمایت می‌کنند. ما می‌بایست آنقدر به بحث تروریستی‌بودن این گروهک بپردازیم که آن‌ها نتوانند و جرأت هم نداشته باشند که در کشوری ظاهر شوند و کشوری هم جرأت نکند به آن‌ها پناهندگی بدهد.


وی درخصوص چگونگی معرفی ایران به عنوان کشوری که خود قربانی تروریسم است، گفت: یکی از راه‌ها این است که نخبگان، سازمان‌های مردم‌نهاد و مؤسساتی که در راستای معرفی ایران به عنوان قربانی تروریسم گام برمی‌دارند، با انتشار پوستر، چاپ کتاب و مقاله و صدور بیانیه در مجامع حقوقی و بین‌المللی به معرفی شهدای ترور ایران و همچنین خساراتی که کشور از سوی تروریسم متحمل شده، بپردازند.


وی ادامه داد: همانگونه که حضرت امام(ره) هم همیشه می‌فرمود «باید فریاد کشید و باید این صدا را رساند» که البته ما نتوانستیم این صدا را خوب به گوش همگان برسانیم. رسانه‌ها، موسسات و مسئولین و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران باید همگی دست به دست هم دهند و به طرح و بیان این مطلب که «ایران قربانی تروریسم است» بپردازند. رژیم صهیونیستی جنایتکار قضیه‌ هلوکاست و سوزاندن یهودیان را که اصل آن دروغ است آنقدر مطرح کرده تا جایی که حتی آلمانی‌ها را به پرداخت جریمه وادار کرد و این در حالی است که ما واقعاً 17000 شهید ترور در کشور داریم و می‌توانیم این مساله را دنبال کنیم تا بتوانیم این مجموعه‌ها را محکوم کنیم.


اختری درخصوص نقش سازمان‌های مردم‌نهاد و فرزندان شهدای ترور در این زمینه بیان کرد: فرزندان شهدا می‌توانند به عنوان دسته جمعی یا فردی اقداماتی را دنبال کنند و مظلومیت‌ها و کمبودهایی را که در مدت نبود اعضای شهید خانواده متحمل شدند و هم‌چنین خسارت‌هایی را که از جانب ترور دیدند، منعکس کنند. نخبگان و دیگر مجموعه‌های ما نیز باید این‌ها را منعکس کنند. منعکس‌کردن این امور مهم است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته